Öster om Helsingfors

Idag befinner jag mig öster om vår huvudstad, i ett av landets äldsta städer. Hit körde jag en lugn söndagsmorgon från Hangö.

Jag sitter längst fram på en grön träbänk i domkyrkan i Borgå.

Omen kvart inleds festmässan där min älskade sambo blir officiellt välsignad till ungdomsarbetsledare. Den sköts av självaste biskopen i Borgå stift, Björn Vikström.

Kyrkan fylls av folk, sorlet ökar, fjärilarna i magen dansar febrilt. Och jag kan inte ens tänka mig hur hon känner sig. Jag tror att jag aldrig sett henne så nervös förut. Men till all tur står hon inte ensam för även andra ungdomsarbetsöedare och diakoner ska väslignas denna mulna söndag.

Men det kommer att löpa smort – hon är ju duktig, min älskling. Hon har hoppat över högre hinder.

Ikväll ska vi fira hemma med en välplanerad överraskning.

Gratulationer och lycka till!

Leave a Reply

