I min idealvärld

I min idealvärld skulle jag reagera snabbt på alla meddelanden jag får och genast kolla läget – bara för att försäkra mig om att allting är som det skall. Inte oavsiktligt somna i min säng och missa eventuella viktiga meddelanden.

I min idealvärld skulle jag inte vara förvirrad eller smått sömnig då jag svarar på något man säger till mig. Jag skulle reagera ändamålsenligt, verkligen inse hur saker och ting är och visa att jag bryr mig – för det gör jag.

I min idealvärld skulle jag inte ta saker för givet, utan alltid följa mina instinkter och kanske agera annorlunda än jag förväntat mig bara för att vara säker. Inte blint lita på att allting går exakt så som jag förväntat mig att det ska gå.

I min idealvärld skulle jag kunna se långt in i framtiden så att jag alltid skulle kunna prioritera det som känns viktigt för mig. Inte boka in mig så att jag inte kan vara där jag behövs mest.

I min idealvärld skulle alla alltid förstå hur jag känner, vad jag avser och menar, vad jag vill säga men inte kan. Då skulle jag inte behöva känna mig osäker över att inte kunna uttrycka det jag vill få sagt.

I min idealvärld skulle jag inte sitta uppe sent på natten och fundera på saker jag inte behöver fundera så mycket på, speciellt om jag vet att läget är under kontroll. Jag skulle lägga ner mig under täcket och somna så gott som direkt.

Så skulle det fungera i min idealvärld.

Vilken tur att jag inte lever i den.

Leave a Reply

