Jag blev så glad

Jag blev så glad då jag reste hem från min arbetsskolning den där onsdagskvällen och blev inbjuden att spendera min kväll och natt med just henne. Just då fanns det inget bättre. De därpå följande dagarna skulle det inte vara möjligt i samma utsträckning.

Jag blev så glad då jag steg in i bussen klockan fem på torsdag morgon, för att inleda en lång resa till en ny stad i ett nytt land. Och jag blev så glad att få göra det med just henne och med en hel hög underbara människor, nära vänner och personer som jag mer än gärna delar min tid med.

Jag blev så glad över att få mysa på bussen och göra den långa resan lite mer intressant. Jag blev så glad då jag fick se nya landskap, lära mig nytt om det nya landet och träffa nya människor. Jag blev så glad över att få sprida glädje, att få hjälpa. Och jag blev så glad över att inte behöva dölja något, utan bara låta saker vara precis som de är. Jag blev också glad över att se att prisnivån var så mycket lägre än i Finland och att vädret var perfekt under hela resan.

Jag blev så glad att få resa hem igen utan missöden och att få sova en lång och skön natt med just henne. Och sedan blev jag väldigt glad av att vakna därpå följande morgon och få en underbar frukost!

Jag blev så glad då jag återvände till Åbo i gassande hetta, med grönskande träd och åstranden fullpackad av folk. Och bättre blev det att få vandra runt i staden med sommarlistan spelandes i öronen. Och jag blev så glad då jag gick in i klädaffären och möttes av en energisk och munter personal som mer än gärna hjälpte mig fast jag inte skulle ha behövt det. Hur skulle jag annars ha vetat att det var mer lönsamt att köpa femton par sockor än fem par?

Javisst. Jag har blivit väldigt glad över många små saker på sistone. Och det är något jag tänker ta tillvara. Sommaren kommer, värmen kommer, glädjen kommer. Och jag omfamnar dem som en gammal vän.

Jag rekommenderar att du gör likadant. Man kan finna mycket glädje i de mest obetydliga sakerna.

DSCF5477

 

Leave a Reply

