UK-krabbis

Jag är väldigt sent ute, jag vet. Ungdomens Kyrkodagar avslutades för två dagar sedan. Men jag har inte kunnat skriva tidigare. Av flera orsaker.

Under själva kyrkodagarna hade jag relativt fullt upp – jag satt på mediateamsmöte, övade inför fria förmågornas kväll och träffade folk. Dessutom blev jag (oväntat nog) vald som sekreterare för årets UK, så jag satt längst fram i presidiet under varje plenum. Det var skrämmande till en början men sist och slutligen var det inte så farligt – tvärtom, det var en lärorik och rolig upplevelse.

Och vad skönt det var att årterigen träffa mina “UK-kompisar” och även stifta nya bekantskaper (som man bör göra under evenamng som dessa). Och vad härligt – läs det föregående ordet ironiskt – det var att få höra sig själv sjunga på video framför 150 andra ungdomar före varje plenum. Eller dra torra skämt om Karis bara för att man kan. Eller sova obekvämt på ett klassrumsgolv.

Och vi ska inte glömma bort beslutet att sitta uppe nästan hela sista natten och diskutera allt mellan himmel och jord.

Såhär i efterskott kan jag säga att det sistämnda kanske inte var en av mina mest lysande idéer. Jag hade nämligen en förskräcklig UK-krabbis hela söndagen, då allt gick trögt till och jag kände mig tröttare än någonsin föut. Under måndagen kände jag mig redan lite bättre, men det är först nu som jag känner mig fullständigt återhämtad sedan veckoslutet. Den här krabbisen var ju nästan värre än den vanliga sorten!

Men det var ett magnifikt veckoslut som vanligt. Ett till veckolsut som jag inte glömmer i det första taget. Ett veckoslut under vilken vissa saker löpte som smort och andra inte gjorde det. Men så brukar det vara. Allt var alltså precis som det skall.

Jag kände mig som hemma under Ungdomens Kyrkodagar.

Leave a Reply

