I’m so sorry!

Vad håller jag på med? Om bara några timmar ska jag ta mig till Arkenparken för att delta i en gulisintagning (min tredje – och förhoppningsvis sista – för året) och en sitz (inte min sista för året). Och hela parken kommer att krylla av Sibbobor, Borgåbor och andra östnylänningar – eller som vi här på ÅA kallar dem – öffeniter.

Hold. On. A. Minute. Du är ju västnylänning, säger du kanske. Javisst, det är jag, och dessutom bor jag så väst från Östra Nyland som man bara kan komma. Och jag är medlem i Nyländska Nationen! Jag kan väl inte bara övergiva min nation och delta i något som Öffen organiserar?!

Här följer ett typiskt västnyländskt svar – jonej. Jag kan och tänker inte övergiva NN men jag kan och tänker delta i Öffens evenamng (i synnerhet om jag blivit mutad att göra det av en väldigt inflytelserik Borgåbo – håll er borta från hen).

NN, I’m so sorry! Jag är precis lika paranoid som du är! Och jag är rädd för att skämma ut hela Västra Nyland!

Men ett halarmärke och en sångbok får jag väl skaffa…? Och sitza, det kan väl östnylänningar precis lika bra, eller? Alkoholen förenar ju folk, så kanske regionsgränserna suddas ut under kvällen…

Leave a Reply

