Om bloggnamnet

Jag känner ett behov av att förklara bloggens namn innan någon kommer och klagar över att det är smaklöst eller något i den stilen (kom ihåg: torr humor!!). Uttrycket är för det första ett citat, det är alltså inget jag själv har sagt eller tyckt. Jag har full koll på att vare sig du är samhällsvetare som jag, eller humanist, naturvetare, ekonom, ingenjör, farmaceut eller något annat är du en helt vanlig människa. Och det är inget mer med det.

Ta alltså titeln med en nypa salt. Det är ett citat som jag hörde under min första dag vid Åbo Akademi. Jag valde det för att representera min studietid och eftersom det låter så slående. Inte för att jag har något emot humanister. Jag har flera bekanta som är humanister. De är alla trevliga människor. Och om du är humanist är du givetvis välkommen att läsa denna blogg. Men om du råkar vara ekonom vill jag ge dig en liten varning: vi samhällsvetare vid ÅA tycker om att småbråkas lite med er. Det är inget personligt. För det mesta.

Leave a Reply

